/ Verden / Norge / Buskerud / Drammen

Stisykling i Drammen, Buskerud, Norge

I Drammen finner du 8 stier med en total lengde på 54 kilometer. Planlegg sykkelturen på de beste stiene med GPX-spor, bilder, beskrivelser og høydeprofiler. Filtrer for de best rangerte stiene, eller velg passende vanskelighetsgrad for å finne de beste stiene for ditt eventyr. Bruk Trailguide-appen til å se GPS-posisjonen din og navigere for å finne frem.

11.2km | 292m ◢ ◣ 293m

Skimtrunden fra Landfalltjern over Pintleiken

En av de klassiske toppturene i Bragernesåsen med en lang og fantastisk nedkjøring tilbake igjen. Skimten er en topp som ligger i Drammensmarka, på Skimtplatået mellom Lier og Drammen kommune i Busker…
19.1km | 497m ◢ ◣ 493m

Storsteinsfjell fra Landfalltjern

Muligens den beste av flere runder for Storsteinsfjell. Morsom sti fra utsikten i retning Eiksetra. Fra p-plassen syd for Landfalltjern. Følg veien mot Tverken og videre mot Skimten. Ved Tverråsjuvet…
6.9km | 150m ◢ ◣ 150m

Enkel stitur om Tverken

En klassiker for nybegynnere og viderekomne. På grusvei fra Landfalltjern til Tverken, og så på blåsti med klopper tilbake. Høydemeterne oppover tas på grus, morroa nedover på sti! Relativt enkel sti,…
7.3km | 60m ◢ ◣ 394m

Klassisk Bragernes

En typisk standardtur for de lokale i Bragernesåsen. Småteknisk til tider, men ikke vanskelig. Start ved bautaen på Stiboltkrysset. Klatring 1,5 km på grus opp forbi Landfallhytta og videre over Land…
4.5km | 67m ◢ ◣ 68m

Goliaten - stor runde

Svaberg og barnålsti. Flyt og mye fine svinger. En av Bragernesåsens klassikere. Fungerer også når det er vått. Endel røtter og stein i starten, men ikke vanskelig teknisk.
1.3km | 0m ◢ ◣ 244m

Juvkanten

Rett og steinete bred singletrack som går ned langs en canyon hele veien ned. Har noen varianter på vei ned, bare pass på å ikke gå for nær kanten! Ganske populær tursti så vær hensynsfull
1.9km | 0m ◢ ◣ 271m

Flyt-Løypa

Enkel maskinbygget løype med noen treburmer i starten, deretter mye burmer og hopp. Etter veikrysset er det en lettere venstrelinje og en hardere høyrelinje med større hopp, lett synlig fra heisen
1.4km | 0m ◢ ◣ 240m

113

Old school nedoverbakke med mange nordlige kyster på en måte du ikke ser hver dag