/ Verden / Norge / Nordland / Narvik / Kjeldebotn

Kjeldebotn, Narvik, Nordland, Norge
1km|0m ◢ ◣ 174m|18.10.2022

Beskrivelse

Fin sykling langs gammel kjærrevei i granskogen. Veien går etterhvert over i en singeltrack med noen tekniske og bratte partier. Øverste parti av stien har en utrolig fin flyt. Her er det bare å gunne på. Mye potensial i denne granskogen.

Vil du ha lengre tur, følg stien ned mot eidet på Skårneset, og sykle opp igjen etterpå.

Støtt den lokale klubben www.ofotenfjellsportsklubb.no, som bidrar til nye spennende løyper og vedlikehold av gamle.

Hvordan finne stien

kjør mot vannverket i Kjeldebotn og parker ved Skjellmoen. Stien er markert med noen røde steiner i starten, ellers lett å følge oppover.

den brattere delen av løypa
Foto: Timme Ellingjord
fint parti i granskogen
svingen forbi bekken. Nedoverløypen før bekken har en utrolig fin flyt. litt brattere og teknisk etter denne i andre halvdel.

Siste anmeldelser

Timme Ellingjord rangerte Skjellmoen Downhill veldig bra. Veldig fin sti nå etter mye sykling her. Trengs litt oppsykling i øvre parti ennå. Dette er n fin løype. Ett par tekniske partier, men mye fly14.aug.2023
Vegard Lucasen rangerte Skjellmoen Downhill veldig bra. Variert sti gjennom skogen, god flyt, 2-3 flotte crux på vei ned. God blanding av trilling og sykling oppover. 1.aug.2023

Siste førerapporter

Timme Ellingjord rapporterte forholdene på Skjellmoen Downhill som perfekt. Stien har fått en makeover, og er nesten helt gressfri til topps. ta turen25.oct.2023