/ Verden / Norge / Viken / Nittedal / Slattum

Slattum, Nittedal, Viken, Norge
3.5km|6m ◢ ◣ 306m|09.10.2015

Beskrivelse

Start der stien ender for å få litt oppvarming langs Rauerskauveien. Følg denne sørover i ca 2 km, da står det skilt til Holterkollen, følg veien oppover og hold til venstre. Om du ønsker et utsiktpunkt over Nittedal kan du sykle avstikker til Pynten(skiltet) når du er nesten på toppen, ellers vil du få utsikt nordover når du kommer på stien. Sykle til toppen og ta stien som fører nordover. Etter noen hundre meter får du utsikt følg stien nedover, du vil krysse en vinterløype/traktorvei, når du får en hytte på venstre hånd sykler du via denne og videre ned til du kommer til en grusvei. Ta til venstre noen meter før du kommer til stien med svaberg. Følg denne nedover, den går over i en mindre grusvei som fører deg tilbake til parkeringsplassen. Turen blir totalt ca 8km inkl vei.

Hvordan finne stien

Kjør RV4 til Rotnes, ta inn på Gamleveien kjør denne noen hundre meter før du tar til høyre inn Rauerskauveien. Følg denne i ca 2,5 km, når du passerer ferist vil du få en p-plass på venstre side etter 200m. Parker bilen her og sykle videre.

Utsikt fra Holterkollen mot Varingskollen
Foto: Jørn-Arild Karlsen

Siste førerapporter

Trond Smestad rapporterte forholdene på Holterkollen som ok. Mesteparten av traseen var "Perfect" (men litt våt og glatt), men fra omtrent der man dreier vestover er det fullstendig rasert av skogsmaskin, fullstendig unrideable. Kan ta en omvei nordvestover når man kommer ned til den setra der, men da har du båret og trillet et stykke først.20.may.2021