/ Verden / Norge / Viken / Nannestad / Maura

Maura, Nannestad, Viken, Norge
3.8km|38m ◢ ◣ 293m|26.09.2015

Beskrivelse

Stien starter på toppen av Holkebylia i Maura. I starten følger man skiløypetraseen mot Nordåsen. Etterhver svinger stien opp til venstre. Det er en del høydemeter å klarte opp til Nipkollen (544 moh), men det er stort sett mulig å sykle hele veien. Underlaget er en blanding av skogsbunn med innslag av røtter og svaberg.

Det er godt merket med skilt langs hele stien. Under siste kilometer før toppen kommer man ut på en grusvei som følges et stykke mot toppen.

Fra Nipkollen og ned igjen får man et veldig fin flyt og belønning for høydemeterne man tråkket på vei opp.

Hvordan finne stien

Mulighet for parkering på toppen av Holebylia. Stien begynner på høyre side av veien når du kjører nedover mot Maura fra rundkjøringen på toppen. Det er merket med skilt ved starten av stien. Fra rundkjøring på toppen til starten av stien er det ca 50m.

På vei opp til Nipkollen
Foto: Mats Byfuglien
Toppen

Siste anmeldelser

Iver-Martin Sæhle-Olerud rangerte Holkebylia til Nipkollen veldig bra. Veldig morsom sti nedover. En del småkneiker oppover som også er morsomme å bryne seg på. Se opp for, og ta hensyn til fotgjengere. Kjør sakte forbi, smil og hils 😊26.may.2018
Iver-Martin Sæhle-Olerud rangerte Holkebylia til Nipkollen veldig bra. Veldig bra sti17.may.2018