/ Verden / Norge / Viken / Gjerdrum Municipality / Gjerdrum

Gjerdrum, Gjerdrum Municipality, Viken, Norge
2.7km|0m ◢ ◣ 136m|19.09.2015

Beskrivelse

Samme utgangspunkt som den hvite Araber. Stien starter på grus men går ganske rask over på skogs sti, det er en fin blanding av sva og skogs terreng, mye blåbær tuer på vegen. etter hvert som du klatrer oppover vill det gå av en del stier så anbefaller og ha med tlf. om det er en runde du ønsker. etter du ankommer enden av stien kommer du til ett vann "Rundtjern", fint og bade, det er også en liten gapahuk og bål plass. turen tar ca en time tur retur. ca 8 km.

ps: en liten oppfordring: om du sykler over våte områder kast en stein eller to oppi så blir det nok fint tilslutt.

da stien ikke er spesielt teknisk er det også fint og ta turen i mørket.

Hvordan finne stien

Fra Skedsmokorset følg riksveg 384 "Solberg veien" mot Tærudhallen. Forsett videre forbi Tærudhallen. Ca 2 kilometer forbi Tærudhallen kommer du till ett bussstopp kalt Langgata (Rødt busskur se bilde) på ve side. ca 20 meter forbi busskuret tar du av til høyre på Langgata veien (skiltet) og herfra kan du sykle. Runden starter med en kort etappe på grus veg. bare og holde seg på grus vegen rett frem til du kommer opp en liten kneik og gjennom ett gårdstun. Like etter gårdstunet er det en snu plass med div skrot på her går det av en markert sti til venstre. her starter morroa:)

Fin skogs sti
Foto: Sjur Mork
En av sva partiene
Buss skuret
Leirplassen
Foto: Sjur Mork

Siste anmeldelser

Petter Bernhardsen rangerte Blueberry Daiquiri veldig bra. Flott sti, godt vedlikehold & bygg. Herlig med nudebad i Rundtjern...17.aug.2017

Siste førerapporter

Petter Bernhardsen rapporterte forholdene på Blueberry Daiquiri som veldig bra. Supert noe fukt men bare tråkk on17.aug.2017