/ Verden / Norge / Buskerud / Gol / Herad

Herad, Gol, Buskerud, Norge
3.7km|0m ◢ ◣ 431m|24.06.2015

Beskrivelse

Her har du 450 høydemeter med flyt og virkelig høy fart på sti og gamle traktorveger som har grodd igjen til å bli sti. Bare å slippe bremsen, hold i styre, og la deg rive med nedover.

Stien starter på en traktorveg. Ta første til venstre og følg traktorvegen/stien sørover langs juvet som du har på høyre hånd. Etter ei stund kommer du til et stikryss, på dette sporet som er inntegnet her tar du til venstre og følger stien nedover. Det går og å ta høgre i krysset, man møtes lenger nede.

Etter en del traktorveg kommer en krapp venstresving med en benk oppstilt. Rett etter denne svingen kan man ta inn til høyre (dette partiet vil jeg betegne som blått), eller man kan fortsette på traktorvegen rett frem (grønt).

Beregn ca. 1:15 til 1:30 på hele turen.

Hvordan finne stien

Alternativ 1: Parker ved Herad kirke øst for Gol sentrum på riksveg 7 og tråkk opp Liagardsvegen. Når du kommer til elva, tar du skarpt venstre og sykler opp Brenneplassvegen. Etter ca. 40 minutter tråkking kommer du til et skilt med en fisk på, ta inn til venstre her. Når du kommer opp til vannet er du fremme. Beregn ca. 1 time opp.

Alternativ 2: Om du har to biler parkerer du en ved Herad kirke og kjører opp samme vegen som beskrevet over og parkerer ved bommen ca. halvegs opp. Beregn knappe 30 minutter sykling opp til stien herfra.

Action programmer with the cornering skills on loose needles and cones. Best section of the trail.
Foto: Peter Seidl

Siste anmeldelser

Stian T rangerte Gol Autobahn ok. Noen biter er fun, andre blir litt for enkle. Flow er det i allefall mer enn nok av her.19.aug.2022
Kjetil Melheim rangerte Gol Autobahn veldig bra. Flott natuleg sti. Heile familien med barn på 5-7-9 koste seg. Tok "blått" alternativ på slutten. Mor sykla opp og henta bilen.13.jul.2022
Tonje Sameien rangerte Gol Autobahn bra. Veldig fin - og superrask sti. Her handler det kanskje mer om hvor mye du tørr å slippe på.. Vil si den er perfekt for ferske syklister eller mer erfarne som vil sykle skamfort - NB: vi møtte på turgåere. Flaks vi hadde pause akkurat da..19.jul.2021
Peter Nore Bengtsson rangerte Gol Autobahn veldig bra. 14.sep.2019
Bjørn Jarle Kvande rangerte Gol Autobahn bra. En litt drøy tur på sykkelen opp, men verd turen om du liker raske flytstier. Flyt og fart hele veien på perfekt underlag med barnåler og hardpakka jord. Husk å ta med deg avstikkeren nesten nederst, det står (sommeren 2019) en benk der hvor du skal av til høgre.18.jul.2019

Siste førerapporter

Lars Wraae Jensen rapporterte forholdene på Gol Autobahn som veldig bra. Strøkne forhold. Se opp for vindfall på to plasser.12.jun.2023
Lars Wraae Jensen rapporterte forholdene på Gol Autobahn som bra. Knusktørt i nedre del, mens øverste par svinger er våte. Tråkket opp stien, da jeg tipper det fortsatt ligger mye snø på baksiden16.may.2023
Lars Wraae Jensen rapporterte forholdene på Gol Autobahn som dårlig. Fortsatt mye snø i stien.30.apr.2023
Bjørn Jarle Kvande rapporterte forholdene på Gol Autobahn som perfekt. 8.aug.2022
Christian Maximillian Danielssen rapporterte forholdene på Gol Autobahn som veldig bra. Fint og tørt, men noe skummelt trefall i høyfart-seksjoner12.jun.2022