/ Verden / Norge / Nordland / Narvik / Narvikfjellet

Narvikfjellet, Narvik, Nordland, Norge
3.2km|0m ◢ ◣ 525m|12.06.2015

Beskrivelse

Den sti i Narvikfjellet som er den mest tilgjengelige oppover/nedover-baserte stituren med utgangspunkt fra bykjernen. Denne kan enten kjøres heisbasert eller med oppoversykling på bratt grusvei. Flott flytsti nedover med mange doseringer og noen småhopp.

Hvordan finne stien

Sporet starter ved parkeringen ved Fjellheisen, følger Skistuaveien (asfalt) skrått oppover til den flater ut. Etter en veihomp svinger man venstre opp på Fjellveien (grusvei), tar opp høyre ved en parkering ved topp av en tallerkenheis og følger grusveien helt opp til Fjellheisrestauranten, ved toppen av gondolheisen. Herfra er det single track med stor flytfaktor nedover. Først parallellt med heisen (til høyre sett ovenfra) ned til skoggrensen, så till høyre langs med skoggrensen (på et maskingravd parti). Når man etter noen kilometer og en rekke doseringer kommer ned til Asbjørnstua i heisanlegget følger man grusveien i retning mot gondolheisen. Stien går etter hvert ned til høyre og følger slalomløypa ned tilbake til bunn av Fjellheisen.