/ Verden / Norge / Buskerud / Gol / Golsfjellet

Golsfjellet, Gol, Buskerud, Norge
3.9km|6m ◢ ◣ 299m|19.05.2015

Beskrivelse

En fin traktorveg med god flyt og god fart gjennom skog og hogstfelt med utsikt over mot Skaraåsen etterhvert. Det starter med litt grusveg før man etterhvert kommer inn på en traktorveg/sti.

Pass på tverrgående grøfter fra hogstfeltet og nedover - kan komme raskt på. En kort manual og du kan ta de i stor fart.

Herfra er det bare å følge traktorvegen og den breie stien som stort sett går i en fin slak helling nedover mot Hatten/Robru. Etter ei stund i skogen kommer man ut i et hogstfelt hvor det virkelig er mulig å sette opp farten ned mot asfaltvegen.

Hvordan finne stien

Kjør til Robru, mellom Gol og Hemsedal. I stedet for å ta opp mot Hemsedal tar du til høgre (sett fra Gol) opp mot Fuglehaugen. Følg vegen, passer krysset, hold venstre. Etter svingene kommer en parkeringsplass på høgre side med Golsfjellskilt 300, Hatten. Parker her.

Tråkk deg så oppover asfaltvegen til du kommer til bommen opp mot Golsfjellet vest. Følg grusvegen oppover og ta første til høgre (kryss 304). Følg denne vegen, og ta høgre igjen i neste t-kryss (311). Sykle så bort til kryss 312 og ta ned til høgre.

Du kan også kjøre bil opp.

En matpause etter å ha kommet ut av skogen.
Foto: Trailguide

Siste anmeldelser

Birte Steen rangerte Hatten veldig bra. 5.jun.2021
Bjørn Jarle Kvande rangerte Hatten bra. Er nok mer som en dobbeltrack å regne, men tar deg gjennom fin skog og natur med utsikt mot fjellene. 13.sep.2020

Siste førerapporter

Bjørn Jarle Kvande rapporterte forholdene på Hatten som bra. 7.jul.2023
Bjørn Jarle Kvande rapporterte forholdene på Hatten som veldig bra. Se opp for skummelt trefall i starten. Det er ryddet, men bare en smal korridor mellom stubbene. 30.aug.2022
Bjørn Jarle Kvande rapporterte forholdene på Hatten som perfekt. 31.jul.2022
Bjørn Jarle Kvande rapporterte forholdene på Hatten som bra. Tørt og fint med en del trefall. Noe er ordnet, noe kommer brått på, noe må man løfte sykkelen over. 9.jul.2022