/ Verden / Norge / Nordland / Sortland / Sortland

Sortland, Nordland, Norge
11.5km|534m ◢ ◣ 532m|09.06.2017

Beskrivelse

Preliminær ruta intil anleggsvei vindmøllepark Ånstablåheia blir ferdig som opptur til denne nydelige downhill på singeltrakk hele veien ned til Ånstadalen , uten spesiellt tekniske partier`her kan de godt brukes vanlig mtb

Hvordan finne stien

Kjør forbi Sortland camping`rett efter 30 sone kommer parkering til lysløypa på høyre side.Følg lysløypa nordøver efter camping ta venste til zick zack skogssti`rett fram når dere sykler forbi ett kvitt hus og vidare til klubbelva climb,sykla ut på veien efter vannverk(rødt hus)ta høyre rett efter feierista og følg sti til venstre om rundparkeringa intil dere kommer til skogsvei som før videre til diverse stier opp Ånstablåheia med skyving av sykkel 200 højdemeter,Downhill anbefales å ta sti/traktorvei som starter 100 meter ned intil anleggsveien,fortsett rett ned intil bratteste partiet går de en sti på skrå til venstre mot hovedsti som fortsetter nedover,når denne forsvinn litt hold rettning mot sortlandbru/strandheia over myran til ny skogsvei mot Ånstadalen vidare mot Ånsta/Sortland camping`god tur

Toppen
Foto: Peter Nilsson
Singeltrakk

Siste anmeldelser

Peter-Jan Donders rangerte Ånstablåheia 503moh veldig bra. Some parts look like Africa with special kind of trees 😁. Going down first part is amazing and then after a while there’s is no real trail anymore. So it will be an adventure, we used navigation and gpx from the trail, but no trail 🤔. With some navigation skills you will find your way back, last part is good trail again 13.aug.2020