/ World / Norway / Telemark /

Trail biking in Bø, Telemark, Norway

In you can find 15 MTB trails with a total length of 50 km. Plan your bike tour on the most beautiful singletracks with GPX tracks, pictures, descriptions and height profiles. Filter for the best rated mountain bike tours or choose the difficulty to find the best trails for your adventure. Use the Trailguide app to see your GPS location and navigate on your route.

1.1km | 0m ◢ ◣ 190m

667 Neighbor of the Beast

Ny sti tilrettelagt etter avtale med grunneierne. Her har vi fått en mulighet til å lage en sti spesielt tilrettelagt for sykling. Stien starter i et hogstfelt der det er plantet nye trær. Vær snill å…
12.1km | 247m ◢ ◣ 239m

Folkestadåsen - Rundtur til Åsekollen

Folkestadåsen er et flott naturområde med åpen furuskog, svaberg, små vann, myrer og masse stier på kryss og tvers. De aller fleste stiene er fine å sykle. Noen steder er det mye vått, men de fleste s…
3.9km | 6m ◢ ◣ 414m

Bryggefjell

Øverste del av stien består stort sett av svaberg. Her er det noen krevende crux, så det kan være lurt å bruke turen opp til å planlegge ruten ned igjen. Det kan også bli litt glatt hvis det er vått. …
1.8km | 7m ◢ ◣ 192m

Åstjønn - Vanntårnet via Petterskås

Morsom nedoversti med litt variasjon. Det er flere stier i området som gir mulighet for variasjon.
Bø, Telemark
8.3km | 132m ◢ ◣ 131m

Ølsbru-Mogan-Ølsbru

Rundløype. Følger turløypa over "Postkasseberga" til Hegnunvegen, deretter 150m NV på asfalt før du tar inn på traktorslepe/sti til Trytetjenn. Følg stien sør-vestover fra Trytetjenn til skilt mot Dan…
Bø, Telemark
7.2km | 222m ◢ ◣ 222m

T/R Vermelia

Følger gammel traktorslepe opp forbi plassen "Vermelia" og nesten til Lauvtjønn på Roheimheia. Du skal ikke ta stien ned til husene på "Vermelia", men fortsette videre oppover. Flytsti på toppen. Snu…
1.4km | 0m ◢ ◣ 135m

Arne Lie - Øvre og nedre

Deilig flytsti hele veien ned. Varierende vanskelighetsgrad, men stort sett greit på alle typer sykkel. Stien er også populær blant turgåere, så vis hensyn!
1.5km | 1m ◢ ◣ 219m

Høyslass - 666

Dette er en dytte opp, hamre ned type tur. Deilig flyt i toppen, før det går bratt nedover og avslutter i flyt igjen i bånn. Turen er ikke lengre enn at man orker to runder. Obs! Det kan være turgåe…
2.5km | 200m ◢ ◣ 5m

Åstjønn Climb

Starter ved Breisås Trailhead. Følger traktorveien oppover. Når du kommer opp på flaten går det en smal sti inn til venstre som tar deg forbi myrhullene på toppen av traktorveien.
2.5km | 200m ◢ ◣ 0m

Petterskås Climb

Traktorvei det meste av veien. Går over til bred sti mot toppen.
2.4km | 15m ◢ ◣ 245m

Vy

Starter like ovenfor Åstjønn. Smal sti i starten før den kommer ut på en gammel traktorvei som er delvis gjengrodd. Ca. halvveis tar du brått av til høyre inn på smal sti igjen. Etter et lite stykke k…
2.2km | 229m ◢ ◣ 3m

Høyslass - Opp

Letteste vei opp til Høyslass. Starter med traktorvei, går over til sti.
0.9km | 0m ◢ ◣ 70m

Missing Link og Sabeltann

Artig sti med god flyt og noe tråkking. Stien er også populær blant turgåere, så vis hensyn!
0.7km | 28m ◢ ◣ 4m

Elgen

Fin sti for å komme seg opp på Røysdeildåsen. Må nok regne med noe pushbike. Stien har fått navn etter et elgkadaver man passerer langs stien.
1.2km | 0m ◢ ◣ 129m

Rolloverløypa

Morsom sti med flere bratte svaberg. Bør unngås under elgjakten!