/ World / Norway / Sør-Trøndelag / Oppdal

Trail biking in Oppdal, Sør-Trøndelag, Norway

In Oppdal you can find 7 MTB trails with a total length of 38 km. Plan your bike tour on the most beautiful singletracks with GPX tracks, pictures, descriptions and height profiles. Filter for the best rated mountain bike tours or choose the difficulty to find the best trails for your adventure. Use the Trailguide app to see your GPS location and navigate on your route.

21km | 879m ◢ ◣ 1022m

Trekanten i Trollheimen (Gjevilvasshytta-Trollheimshytta)

De siste årene har jeg vurdert å sykle trekanten. Jeg har vist at det er mulig, men var nok ikke 100% klar over hva jeg faktisk gikk til. Jeg bestemte meg for å ta turen i september. Været var upåklag…
4.9km | 0m ◢ ◣ 821m

Storhornet

Stien følger den meget populære turstien opp til Storhornet, så her bør man følge godt med på motgående fottrafikk. Vis hensyn! Er du en like god trial-sykkelist som Eirik Ulltang, har du gode sjanser…
2.5km | 0m ◢ ◣ 428m

Skjørdølstråkket

Skjørdølstråkket er en enklere variant av Skjørstadstien. Fra toppen av skiheisen følger du skiløypa vestover. Der hvor skiløypa knekker venstre, fortsetter du rett fram langs det naturlige høydedrage…
3.3km | 0m ◢ ◣ 493m

Vetlhornet

Sinnsykt fin sti med god flyt. Fra toppen fra varden er stien noe uklar, men det er vardet opp et spor. De første 400m består av typisk smalsti med jord og noe innslag av stein. Videre kommer det mer …
2.2km | 4m ◢ ◣ 413m

Skjørstadstien

Fra toppen av skiheisen følger du skiløypa vestover, og tar umiddelbart av på den opparbeida grusstien som følger ryggen framover mot vest. Frampå ryggen tar den skikkelige stien av, og svinger seg sø…
1.9km | 14m ◢ ◣ 203m

Trånnåryggen

Lækker sti også kalt Jordfresern
2.5km | 14m ◢ ◣ 329m

Svarthausæterstien

Normalstien eller veien opp. Ett bratt parti før Svarthaugsætra. Ta hardt til høyre før Svarthaugsætra.