/ World / Norway / Nordland / Narvik

Trail biking in Narvik, Nordland, Norway

In Narvik you can find 20 MTB trails with a total length of 140 km. Plan your bike tour on the most beautiful singletracks with GPX tracks, pictures, descriptions and height profiles. Filter for the best rated mountain bike tours or choose the difficulty to find the best trails for your adventure. Use the Trailguide app to see your GPS location and navigate on your route.

Elvegard, Skjomen, Nordland
37.1km | 332m ◢ ◣ 500m

Norddalen – Cunojavrre – Unna Allakas – Abiskojaure – Abisko

Den fineste stituren i området som gir deg drøye fem mil i villmarka. Høyfjellssykling på flytstier å crux i fin blanding. Anbefales for de som har syklet en god del terreng siden det er en lang og kr…
Vassdalen, Nordland
7.6km | 44m ◢ ◣ 282m

Vassdalen – Gressvannet

Her snakker vi singeltrack! Den første delen går på traktorvei inn til minnesmerket for den tragiske skredulykken i 1986 kor 16 soldater mistet livet. Herfra er det fin sti videre å noen harde stignin…
5.5km | 16m ◢ ◣ 441m

Tøttadalen - Forsnesvannet

Denne turen er den tøffeste utfordringen man får i den bynære Tøttadalen. Fra minikraftverket sykler man enten til høyre og forserer et hardt crux eller følger "motorveien" opp til Førstevannet. Fra f…
Leirvik, Nordland
3.8km | 557m ◢ ◣ 1m

Daltind via nattmålsskaret

Følg traktorveien oppover, passer to porter og følg veien videre til en hytte. Her slutter traktorveien og det åpenbarer seg to stier. Velg den bredeste til venstre. Videre er det relativt jevn og har…
Rombakken til Beisfjord, Nordland
8.3km | 113m ◢ ◣ 541m

Fra fjord til fjells til fjord

Turen er tidligere beskrevet av Sture Pettersen, men da som en del av en lengre tur ned til Rombaksbotn fra Vassijaure. Slenger ut denne stien som en separat tur dersom det er noen som ønsker å bare f…
Ankenesstrand, Nordland
6.6km | 294m ◢ ◣ 302m

Ankenesfjellet fra Håkvik - "kjettingstiruta"

Denne turen er kortvesjonen av 15 kilometerturen som strekker seg lengre opp i Håkvikdalen. Har man litt mindre tid tilgjengelig så er dette en perfekt ettermiddagstur som rolig kan gjøres unna på 1,5…
Tøttadalen, Nordland
6.2km | 68m ◢ ◣ 421m

Tøttarota

Denne og flere andre beskrevne turer starter fra minikraftverket og inn i Tøttadalen. Sykle hele veien i retning Fun-hytta. Når du kommer til denne sykler du forbi og ned til Forsneselva. Der er det e…
4.2km | 403m ◢ ◣ 432m

Rock, rock, rock

This trail can be biked in both ways or just enjoy the open rock! Southern part of the trail is open bedrock and northern section is a single track. Trail is rather technical and if you are not used t…
Vidrek, Nordland
2.5km | 293m ◢ ◣ 18m

Helligdagsvatnet

Morsom skogssti på vel 2,5 km én vei og 250 høydemeter som kan gjennomføres som en fin ettermiddagstur. Start syklingen i vestlig retning fra gravplassen, på en brei sti/skogsvei. Etter litt sykling s…
2.5km | 7m ◢ ◣ 242m

Taraldsvikfjellet

Fra minikraftverket følger du enten grusveien oppover eller dundrer opp et drøyt crux som starter til høyre rett etter brua. Følg så veien opp til Førstevannet. Sykle rundt vannet og følg en tydelig …
Nygårdsfjellet, Nordland
2.4km | 6m ◢ ◣ 277m

Øvre Neverfjellvatnet - Skitdalshøgda

Følg samme vei opp som ned, er litt knot i starten og må belage seg på en del skubbing av sykkel på tur opp. Fra ca 620 moh og til 540 moh er det et god flyt i et gammelt ATV spor. Turen følger stien …
4.7km | 55m ◢ ◣ 288m

Bøvatnet flytsti

Flott flytsti med jevn helning. Sykler opp og ned samme vei. Opp gjennom skogen er det ikke en stein å finne. Blir litt mer berg og småtekninsk mot toppen. Stien virker å drenere vann godt, lite våte …
3.2km | 2m ◢ ◣ 510m

Skarstadfjellet

Opp og ned samme vei. Følger sti merket med runde sirkler og varder. Starten kan sykles på vei opp, men det går fort over til dytting. Stien veksler mellom sva/berg med god friksjon og jord. Øvre del …
8.7km | 191m ◢ ◣ 171m

Øyjord

Øyjord har et stinettverk som man kan kose seg på og utforske flere ganger. Det er bynært og dersom du oppholder deg i Narvik, er det kun 10 til 15 minutter sykling over Hålogalandsbrua før du finner …
Skjomen, Nordland
21.6km | 768m ◢ ◣ 1260m

Reinnesfjellet

Kanskje verdens feteste og spektakulære slickrocktur (Moab eat your heart out). En times kjøring fra Narvik og helt inn til Fjellbu og opp anleggsveien på fjellet i Skjomen. Parkering ca 200 meter ett…
Sandmofjellet, Nordland
3.3km | 323m ◢ ◣ 23m

Sandmofjellet

En kjapp tur på 3,4 km én vei, som i rolig tempo tar deg til toppen fra 45 min til 1 time. Stien følger en godt merket toppturrute til det 357 meter høye Sandmofjellet. I starten går stien i skog med …
Narvikfjellet, Nordland
3.2km | 0m ◢ ◣ 525m

Røde Orm

Den sti i Narvikfjellet som er den mest tilgjengelige oppover/nedover-baserte stituren med utgangspunkt fra bykjernen. Denne kan enten kjøres heisbasert eller med oppoversykling på bratt grusvei. Flot…
Ankenesstrand, Nordland
5.3km | 274m ◢ ◣ 265m

Ankenesfjellet - rundtur fra Alpinanlegget

Turen starter i lysløypa på Ankenes. Følg løypa i nordvestlig retning til du kommer til det gamle, nedgrodde skiskytterområdet. Herfra er det mulig å sykle lysløypa som snor seg i sikk-sakk oppover sk…
2.1km | 3m ◢ ◣ 241m

Mørkhola - minkraftverket

Nice intermediate trail. Start at minikraftverket - follow the gravel path up to "Førstevannet". Bike over some small slick-rock sections at the eastern part of the small lake and you will find a trai…
0.7km | 0m ◢ ◣ 77m

Kobberstadløypa rally

Short and fun single-track trail section. Difficulty is decided by how fast you bike. Nice finish on your way down from Narvikfjellet or Tøttadalen.