Trailguide is a web-based trail biking guide where you can locate great singletracks wherever you are at the moment, or look for great trails in other areas you would like to ride. You can use trailguide to find your own location when you get lost, you can use trailguide to scout for new unknown trails, or you can share your favorite trails with other trail bikers. Use these pages to browse the database of trails around the world or click on the Application to enter the web app.

Trail biking in Hemsedal kommune, Buskerud, Norway

Gunnar Westholm (6)
Håvard Falnes Kristoffersen (2)
Ulf Martin (2)
Jonas Lillebø (1)
1.9km
Krik-skogen/Lioskogen frå grinda
Intermediate trail biking, Hemsedal, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 12.07.2018, Jonas Lillebø
Flott mix mellom teknisk sykling og flyt.
Her er det for det meste skubbing opp skogen, når du kjem opp til grinda flatar det ut, mulig å sykle videre inn mot setra, Men er du mest glad i nedoversykling er det greit å snu her.
Øverste halvdel er det mest flyt før det blir brattare og meir teknisk siste halvdel før traktorvegen. Litt innslag av djupe grøfter i bånn [ read more... ]
0.6km
Ventemyrane
Difficult trail biking, Hemsedal, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 02.06.2017, Håvard Falnes Kristoffersen
Stedvis bratt og krevende sti. Smal singeltrack som kan være lite synlig til tider, så følg med hvor den går. Se opp for tighte svinger og trær. Fort å få seg en lang luftetur. Stien følger ryggen nedover. Når du kommer til et gressparti bekker du venstre, så ser du stien igjen rett ut. [ read more... ]
1.5km
Stakkestøet
Easy trail biking, Hemsedal, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 02.06.2017, Håvard Falnes Kristoffersen
Enkel sti med noen fine lekne svinger og hauger. Kan følge skiløypetraseen fra Feten og deretter bekke inn til høyre rett etter en liten bekk. To kneiker i starten og deretter fin flyt ut. Hold venstre i stikrysset. Når du møter skogsveien, ta til høyre og fortsett inn på stien rett frem. Denne møter stien du kom opp. Alternativt kan en begynne fra motsatt side, da det er mange andre morsomme små stier i området. [ read more... ]
47.9km
Huldra Epic Escape
Difficult trail biking, Hemsedal/Ål/Gol, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 07.01.2016, Ulf Martin
Er du klar for det som antakeligvis er landets (Skandinavias?) lengste stitur fra høyfjell til lavlandet?

Synes du 1100 meter i høydeforskjell og at bortimot 35km av totalt noenogførti er på sti høres fett ut?

Huldra var en forførerisk og mystisk kvinnelig skapning uten veldig mye klær og med vakre former som lokket unge menn til fjells og som ingen så igjen, derav navnet.

Alt kan ikke bare være #Enduro med pickup og lusne 10 minutters run ned en skogkledd ås. Er man #Enduroist så bør man ... [ read more... ]
37.5km
De Tre Fjell
Difficult trail biking, Golsfjellet, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 30.06.2015, Ulf Martin
Heldagstur med lite skyving med utgpkt fra Hemsedal som tar deg over Nørelihovda over til Golsfjellet med Veslefjell, Storefjell og Ørterhøvda på alt fra superflowy singletrack og mer krevende underlag med noen nødvendige gruspartier for å få knyttet det hele sammen. Sikkert mange som mener at den er blå, men min oppfatning er at selv om det meste er syklbart så er det tidvis småkrevende stisykling.
NB: Viktig å sykle runden mot klokka. Altså ta til høyre når du kommer til Appelsintreet første ... [ read more... ]
7.9km
Holsteinskardet
Difficult trail biking, Fjellstølan, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 20.08.2014, Gunnar Westholm
2 timers kul sti som starter fra Fjellstølatn, mellom Kvitingane og Holsteintinden ned mot Hulbak. Når du finner stien så er det bare å dra på. En del stein og kratt men ryddes i ny og ne.

Fra Fjellstølatn går stien langs elven Holsteinåne opp mot Holsteinskardet i en flott natur. Deretter fortsetter stien rakt over Holsteinskardet

[ read more... ]
20.1km
Tottenrunden
Difficult trail biking, Hemsedal, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 20.08.2014, Gunnar Westholm
2-3 timers tur. Start fra sentrum å sykle grusveien Holdeskarsveien og opp til toppen av Holvinheisen. (Heis eller en ikke for lav bil kan også brukes) Sykle opp til starten av Totten 2 heisen via grusveien. Sykle på østsiden av tottetjerne, ned bratten og følg dalen ut til demningen. Sykle under demningen over andre siden av bekken. Trill 2-300 meter.

Her begynner den beste moroa. Nokså grov steinete sti men med fart så ruller det som fy nedover. Ned på Skyrvedalsveien, følg til første 90* sv... [ read more... ]
17km
Systerskarsrunden
Sykler eller kjør bil fra Sentrum opp Holdeskaret. Ca 1 km etter høyeste punkt så kan du velge å trille opp Dokkstølen (kan sykle litt høyere) Eller Fetjavollen (lettere å gå rett på stien) Følg sti 300 hm opp til Systerskaret. Ca 50% sykling. På toppen har du en deilig sti ned, med to crux. Bruk alltid høyeste/høyre versjon både på toppen og nedover.

I bunnen sykler du helt til Driftehytta, her er det korte felt stien forsvinner men lett å tråkke videre likevel. Fortsett å sykle mot Ål på sma... [ read more... ]
9.9km
Karisetberget opp og rundt, inkl Elgstien, Tuv Pumptrack og Rjukandefossflyten.
Intermediate trail biking, Hemsedal, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 19.08.2014, Gunnar Westholm
En av den flotteste turene i dalen. Tar over to timer om du starter fra sentrum. 20meter etter grusvegen går over i brei sti så starter en liten sti på høyre hånd som fölger elven oppåver Ved Tuv ta venstre og du er inn i et hogstfelt, hold høyre ved stikryss.
Rett over gangbru til byggefelt på Tuv ligger en liten pumptrack. Videre går stien videre vestover langs elven og ut på jorde og in på grusveg på sörsiden av jordet (hold til venstre side jordet)
Grusveg ender på rv52. Fölg rv 200 meter... [ read more... ]
3.3km
Sollausstien til Fløgo
Difficult trail biking, Hemsedal, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 18.08.2014, Gunnar Westholm
650 høydemeter med kanskje to av de flotteste strekkene i Hemsedal. Øverste strekket går i svingete herlig lyngsti over et par sva. Mellomdelen starter i bratt småskog til flat steinete sti. Siste delen (også kalt Hjelsetstien etter stibygger,n) går i barskog og splittes opp med en deilig eng. Her er det stor fordel å ha noen foran seg! Avslutningsvis er det noe hopp og doseringer for de som ikke vil kjøre rett frem.

Du sykler tre ganger over den helt nye alpin løypa som lages ned til sentrum.... [ read more... ]
13km
Kjølen
Easy trail biking, Lykkja, Hemsedal kommune, Buskerud, Norway, 18.07.2014, Gunnar Westholm
Kjølen ved Lykkja er en finfin sti som begynner ved Skogshornsparkeringen og går østover for så å svinge tilbake og komme ned ved foten av adkomsten til Skogshorn. [ read more... ]