Gamleveien Fresvik - Skard
Description
Kryss elven/bekken (mulig å hoppe over) Hold høyt på svaet. Dette pleier å være veldig glatt når det er vått, men bør være veldig greit nå. For å gjøre det mindre glatt, samt å gjøre stien lettere å følge, er det prøvd å skure bort en del av den svarte laven på fjellet. Følg dette sporet. Man blir etter hvert kanalisert inn på stien. Stien er rødmerket, men merkingen er ikke lette å se/følge. Pleier å ha en ryddeaksjon her hver vår, men har ikke rukket dette i år, så det ligger sikkert en del trær, kvister over veien etter vinteren. Ca 2/3 ned i stien kommer man til ett y-kryss, her holder man til venstre opp en liten bakke, krysser et lite jordras, og holder til høyre der stien blir dårligere igjen. Må krysse skog i ca 50 meter ned til høyre for å komme inn på andre stien igjen. Deretter følger man stien til man kommer tilbake på asfaltveien
Access
Litt vanskelig å finne inngangen til stien, men starter fra møteplass/parkering ca 500 meter under Skard. Her er det ryddet litt i inngangen, men ingen god flyt foreløpig.




