/ World / Norway / Akershus / Vestby / Son

Son-Mossemarka

Son, Vestby, Akershus, Norway
20.7km|605m ◢ ◣ 625m|30.08.2014

Description

Kan sykles fra Moss, Ødemørk eller Son. Deler av ruta er transport på grus og asfalt.

De to rundene kan selvsagt sykles uavhengig. Blanding av flytsti og tekniske partier. Deler av stien har mye røtter og stein, og er nok mer kategori rød enn blå. Noen crux å bryne seg på for de som vil. Den sørlige runden er mer teknisk utfordrende enne den nordlige. Det er mange alternative stier i området. De fleste er fine å sykle.

Access

Starter fra Son Ski og Sykkel på Sletta i Son. Ta grusveien gjennom gården. Følg grusveien noen hundre meter, og ta første sti til venstre. Nede på asfaltveien: Ta til venstre over brua over toglinja. Ta til høyre over veien ned mot grisefarmen. Følg veien under E6. I enden av veien: Følg stien rett frem og til venstre. Ved Ødemørk: Ta til venstre i første T-kryss. Følg grus-veien til den deler seg. Ta av på traktorveien til høyre. Følg helt til myra. Like før myra - ta av blåmerket sti "Sommerstien" til venstre. Ute på veien igjen: Ta til høyre, og følg veien forbi skihytta mot den store parkeringsplassen. Ny sti tar til venstre 50 meter før parkeringsplassen.