/ World / Norway / Oppland / Nord-Aurdal / Leira

Flagget

Leira, Nord-Aurdal, Oppland, Norway
0.6km|8m ◢ ◣ 139m|14.07.2016

Description

Brattklassiker forbi Flaggberget på Leira. Nydelig svingete barnålssti som følger en rygg før det blir brattere og mere teknisk ned mot Flaggberget. På Flaggberget kan du ta deg tid til å nyte utsikten og kanskje gå nedom flagget før du sykler den siste stykket ned mot asfalten (Garlivegen).

Denne stien krever at du behersker sykkel i bratt terreng. Et parti er også noe eksponert, så der bør du ikke falle. Det er ett skikkelig teknisk crux, men ikke umulig for teknisk drevne syklister. Er det vått blir det naturligvis mindre marginer på bremselengder og slikt, men det er ikke umulig å sykle her selv om det er fuktig.

Access

Denne stien tas best som en variant av nedkjøringen fra Sustjernet til Garli (se egen beskrivelse). I det denne stien kommer ned på en traktorvei hvor man tar til høyre for så å krysse et gjerde, tar man i stedet til venstre på denne traktorveien. Se etter skilt til Flagget. Hopp over gjerdet og dytt sykkelen opp de første meterne til du er oppe på ryggen. Her begynn

Latest reviews

Vebjørn Hilmen rated Flagget very good. Artig sti litt skumle parier ned mot flagget, men fast og bra grep 12.sep.2023