/ World / Norway / Oppland / Nord-Aurdal / Ranheimsbygda

Karihuskampen-Ranheimskrysset

Ranheimsbygda, Nord-Aurdal, Oppland, Norway
1.3km|8m ◢ ◣ 123m|13.07.2016

Description

Nedoverparti fra Karihuskampen til asfaltveien rett ovenfor Ranheimskrysset (Suskrysset). Kupert/slakt første del før det blir brattere i siste parti. En del stein og røtter med noen få tekniske utfordringer, derfor vanskelighetsgrad blå. Stien krysser en grusvei, men fortsettelsen er lett å finne. Det siste stykket etter at du har krysset grusveien er ei skikkelig perle med svingete sti på deilig barnålsbunn. Denne stien legges gjerne inn som del av en større Ranheims-loop eller som en del av en lengre nedkjøringsrute mot Leira eller Fagernes. Sykle for eksempel oppover asfalten og ta stien fra Sustjernet til Garli.

Access

Stien begynner på toppen av Karihuskampen. Denne kan nås på flere måter og ankomsten er avhengig av hvordan turen er lagt opp. Fra toppen følges stien nordover. Hold til venstre i de to neste stikryssene (den mest tydelige stien). Dersom man kommer fra Bakkejordet på grusveien som denne stien krysser, er det mulig å følge stien opp. Følg da skiltet til Karihuskampen der stien krysser veien. Pushbike første del, men når det slaker ut er det mulig å sykle hele veien til Karihuskampen.